Kad Rambler vs Yandex.Maps

Kad Rambler vs Yandex.Maps

Baru-baru ini, pemegang Rambler telah meletakkan aplikasi Peta Rambler barunya di App Store, dan perkhidmatan PR syarikat telah bosan melepaskannya. Jadi, ada navigator percuma baru untuk iPhone dan pesaing langsung ke Yandex.Maps. Apakah kad elektronik yang harus ditinggalkan di halaman pertama telefon pintar? Mari cuba bandingkan kedua perkhidmatan ini dalam ulasan.

Syarikat Sidikom bertanggungjawab untuk asas kartografi Rabmel-Kart dan menunjukkannya sebagai peta Rusia yang paling terperinci di domain awam. Mereka merangkumi 120 ribu penempatan, 2000 daripadanya – dengan perincian rumah. Untuk beratus-ratus bandar, aplikasi ini memberikan maklumat lalu lintas yang tepat.

Versi terbaru Yandex.Maps hanya menawarkan 263 bandar di Rusia, Ukraine, Belarus dan Kazakhstan, dan beberapa di antaranya hanya mempunyai 'peta rakyat' – geografi yang sangat sederhana. Di sini Rambler berada di hadapan.

Tetapi di sisi lain, anda boleh menambahkan peta yang dibuat sendiri ke aplikasi Yandex.

'Rabmel-Maps' pada 3GS saya dimuat jauh lebih pantas daripada Yandex. Format vektor menggunakan lalu lintas yang sangat sedikit. Peta Yandex dimuat dengan lebih perlahan, terutamanya dalam mod citra satelit. Tetapi di sisi lain, anda sama sekali tidak dapat memperhatikan lalu lintas – pelanggan Megafon, Beeline dan Kyivstar tidak dibayar untuk memuat turun peta. Selain itu, untuk 41 kota Yandex memungkinkan untuk memuat turun peta luar talian, sementara peta Rambler hanya dapat digunakan jika Internet tersedia.

Yandex.Maps dapat dilihat dalam mod 'Satelit' – gambar satelit akan menjadi latar belakang peta. Rambler tidak menyediakan citra satelit, sebaliknya 'Rambler-Maps' dibuat dalam tiga dimensi: dengan dua butang anda boleh mengubah sudut pandangan, dari menegak (peta rata) untuk pergi ke representasi 3D dengan lancar. Ia kelihatan mengagumkan, tetapi terdapat sedikit penggunaan praktikal. Rumah dengan jenis yang sama – lebih baik melihat kotak dari ruang seperti yang dilakukan oleh Yandex dan Google Peta.

Tangkapan Skrin Yandex.Maps di sebelah kiri, Rambler-Maps di sebelah kanan

Kad Rambler vs Yandex.Maps

Kad Rambler vs Yandex.Maps

menarik 6.1 inci iPhone 12 dan iPhone 12 Pro akan mula dijual terlebih dahulu FAS akan memulakan pemeriksaan lagi Apple

Pada pendapat saya, kad Rambler lebih tertumpu pada peminat kereta, banyak fungsi dan tetapan aplikasi dilaksanakan untuknya. Contohnya, Rambler-Maps membolehkan anda membina laluan memandu di satu bandar dan di sepanjang lebuh raya antara bandar utama, dengan arahan di lorong yang disyorkan dan amaran mengenai kamera, lebam kelajuan, dengan mengambil kira tanda jalan, papan tanda.

Semasa membina laluan, kesesakan lalu lintas dan pembaikan berterusan diambil kira. Semua laluan disusun dan diperbaharui berdasarkan keadaan lalu lintas semasa; sistem ini juga mengingat dan menganalisis keadaan lalu lintas pada hari-hari terakhir. Aplikasi ini juga melaksanakan arahan suara, mod paparan peta malam dan siang.

Mungkin, program ini berpura-pura menjadi navigator automatik, seperti Progorod atau City Guide, dengan satu kelebihan besar – percuma.

Tetapi logik antara muka Rambler-Kart sedikit pincang. Keluar dari menu ke 'medan' dan belakang tidak begitu mudah. Reka bentuk aplikasi kelihatan tidak kemas dan kasar. Pada layar kecil iPhone, tidak semestinya mudah untuk mengurutkan maklumat di tengah-tengah bangunan 3D, laluan, dan nama jalan yang muncul. Bekerja dengan Yandex.Maps jauh lebih selesa: pengurusannya lebih jelas, penampilan kad lebih menyenangkan dan senang dilihat.

Tangkapan Skrin Yandex.Maps di sebelah kiri, Rambler-Maps di sebelah kanan

Kad Rambler vs Yandex.Maps

Kad Rambler vs Yandex.Maps

Kad Rambler vs Yandex.Maps

Kad Rambler vs Yandex.Maps

Kedua-dua aplikasi ini membolehkan anda mencari pelbagai objek berdasarkan alamat dan POI – 'tempat menarik'. Peta Rambler mempunyai fungsi augmented reality (penghantaran gambar dari kamera jalanan), Yandex menawarkan panorama tiga dimensi dari 99 bandar.

Sekarang kesimpulannya: kedua-dua program ini untuk tujuan yang berbeza. “Yandex.Maps” jauh lebih mudah dari segi fungsi dan kawalan, dan bertindak sebagai aplikasi tugas untuk berjalan kaki. “Rambler-cards” adalah hadiah untuk pemandu kenderaan. Navigator percuma dengan kemungkinan besar.

Aplikasi Rambler-Maps memerlukan sekurang-kurangnya firmware 4.0, sementara Yandex.Maps juga akan digunakan pada “oldies” tidak rasmi yang, untuk beberapa sebab, tersekat pada firmware 3.0.

“Kad Rambler”

Pasang dari AppStore

Rate article
Telefon bimbit - berita, ulasan dan peretasan hidup.
Add a comment